Ja han passat dos anys de les últimes eleccions municipals, el que vol dir que ens trobem al bell mig de l’equador d’aquesta legislatura 2007-2011.
Aquest article vol ser un testimoni d’aquests dos anys que portem. Malgrat que, personalment, penso que ha estat una meitat de legislatura molt tranquil·la -potser asta massa -sobretot si la comparem amb els mandats anteriors-, això no treu que no puguem treure conclusions del que està sent i del que podria haver estat.
Abans d’entrar a anomenar les decisions que s’han aprovat per ple amb els vots de l’oposició, penso que és de justícia reconèixer que, en alguns aspectes, hem avançat i s’han fet realitat propostes que estan incloses en els programes dels grups a l’oposició des de ja fa uns quants anys. Penso, doncs, que, encara que tard, s’han pres decisions importants, tot i que algunes d’elles encara estan lluny de ser materialitzades. Altres, per contra, estan en un procés de millora i, de la resta, no saben com acabaran.
Personalment penso que hi ha dues decisions destacables en aquests dos anys que s’han aprovat per Ple en benefici del poble de Cubelles.
La primera és la realització d’una auditoria de l’estat econòmic en què es troba l’Ajuntament i la segona, que sigui la Diputació qui garanteixi la recaptació dels impostos del nostre municipi. Aquestes dues decisions s’han aconseguit després de deu anys de proposar-ho.
Sobre la primera mesura, personalment, tinc les meves reserves sobre com s’acabarà el tema.
Perquè cap lector tingui dubtes del que penso, exposaré diverses possibilitats. Primerament, crec que no es tancarà per unanimitat. Serà, per tant, un tancament en fals que no beneficiarà gens el futur polític del poble. No sabrem mai quina quantitat de diners ha deixat d’entrar a les arques del nostre Ajuntament com a conseqüència d’una nefasta gestió contributiva, de vegades volguda.
Pel que fa al pas de la recaptació a la Diputació, sens dubte és una bona decisió però està lligada a l’auditoria, atès que, si es vol fer correctament, no pot existir una sense l’altra.
Malgrat aquestes millores, els cubellencs no sabrem mai quins han estat aquells contribuents que, fins fa poc, no han ingressat a les arques els seus impostos pel simple fet que mai se’ls ha passat a cobrar el rebut. No sabrem mai, tampoc, quina és la quantitat deixada d’ingressar durant molts exercicis per algunes determinades persones del nostre municipi en concepte de l’Impost d’Activitats Econòmiques, altrament conegut com a IAE. Voluntat política del mandatari de torn? Doncs sí.
La Llei deixa molt clar que només es poden reclamar aquelles quantitats que no han prescrit, i només en dos casos molt determinats. El primer és aquell que es pot reclamar dintre del deute dels quatre anys consecutius i que, per tant, no han prescrit. L’altre és aquell que, tot i passats els quatre anys, prèviament s’ha reclamat al deutor per escrit. La pregunta inevitable és: quants deutes s’han reclamat per escrit si a alguns privilegiats no se’ls portava el paper al cobrament? Són afirmacions de la pròpia ex empresa recaptatòria.
Cal remarcar que el panorama polític actual ha ajudat molt perquè actualment es portin a ple propostes que han estat negades durant tres legislatures. Per una part, els independents de l’Entesa per Cubelles-FIC, amb un únic regidor, no tenen poder de decisió. De l’altra, CiU no té marge de maniobra per presentar una moció de censura amb cap dels grups de l’oposició, però, en canvi, els seus socis de govern sí que podrien esmenar alguns dels desacords aplicant-l’hi la mateixa formula que els hi va aplicar l’Entesa per Cubelles a ells, és a dir, expulsant-los del govern.
La pregunta del milió és: expulsaran PSC i ERC el grup de CiU del govern? Personalment, crec que aquest soci al govern avui no aporta res més que dubtes, tant en la població com als que exercim honestament la política.
Aquest article vol ser un testimoni d’aquests dos anys que portem. Malgrat que, personalment, penso que ha estat una meitat de legislatura molt tranquil·la -potser asta massa -sobretot si la comparem amb els mandats anteriors-, això no treu que no puguem treure conclusions del que està sent i del que podria haver estat.
Abans d’entrar a anomenar les decisions que s’han aprovat per ple amb els vots de l’oposició, penso que és de justícia reconèixer que, en alguns aspectes, hem avançat i s’han fet realitat propostes que estan incloses en els programes dels grups a l’oposició des de ja fa uns quants anys. Penso, doncs, que, encara que tard, s’han pres decisions importants, tot i que algunes d’elles encara estan lluny de ser materialitzades. Altres, per contra, estan en un procés de millora i, de la resta, no saben com acabaran.
Personalment penso que hi ha dues decisions destacables en aquests dos anys que s’han aprovat per Ple en benefici del poble de Cubelles.
La primera és la realització d’una auditoria de l’estat econòmic en què es troba l’Ajuntament i la segona, que sigui la Diputació qui garanteixi la recaptació dels impostos del nostre municipi. Aquestes dues decisions s’han aconseguit després de deu anys de proposar-ho.
Sobre la primera mesura, personalment, tinc les meves reserves sobre com s’acabarà el tema.
Perquè cap lector tingui dubtes del que penso, exposaré diverses possibilitats. Primerament, crec que no es tancarà per unanimitat. Serà, per tant, un tancament en fals que no beneficiarà gens el futur polític del poble. No sabrem mai quina quantitat de diners ha deixat d’entrar a les arques del nostre Ajuntament com a conseqüència d’una nefasta gestió contributiva, de vegades volguda.
Pel que fa al pas de la recaptació a la Diputació, sens dubte és una bona decisió però està lligada a l’auditoria, atès que, si es vol fer correctament, no pot existir una sense l’altra.
Malgrat aquestes millores, els cubellencs no sabrem mai quins han estat aquells contribuents que, fins fa poc, no han ingressat a les arques els seus impostos pel simple fet que mai se’ls ha passat a cobrar el rebut. No sabrem mai, tampoc, quina és la quantitat deixada d’ingressar durant molts exercicis per algunes determinades persones del nostre municipi en concepte de l’Impost d’Activitats Econòmiques, altrament conegut com a IAE. Voluntat política del mandatari de torn? Doncs sí.
La Llei deixa molt clar que només es poden reclamar aquelles quantitats que no han prescrit, i només en dos casos molt determinats. El primer és aquell que es pot reclamar dintre del deute dels quatre anys consecutius i que, per tant, no han prescrit. L’altre és aquell que, tot i passats els quatre anys, prèviament s’ha reclamat al deutor per escrit. La pregunta inevitable és: quants deutes s’han reclamat per escrit si a alguns privilegiats no se’ls portava el paper al cobrament? Són afirmacions de la pròpia ex empresa recaptatòria.
Cal remarcar que el panorama polític actual ha ajudat molt perquè actualment es portin a ple propostes que han estat negades durant tres legislatures. Per una part, els independents de l’Entesa per Cubelles-FIC, amb un únic regidor, no tenen poder de decisió. De l’altra, CiU no té marge de maniobra per presentar una moció de censura amb cap dels grups de l’oposició, però, en canvi, els seus socis de govern sí que podrien esmenar alguns dels desacords aplicant-l’hi la mateixa formula que els hi va aplicar l’Entesa per Cubelles a ells, és a dir, expulsant-los del govern.
La pregunta del milió és: expulsaran PSC i ERC el grup de CiU del govern? Personalment, crec que aquest soci al govern avui no aporta res més que dubtes, tant en la població com als que exercim honestament la política.
Cubelles 19/05/09.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada