Vive y deja vivir

Vive y deja vivir
El Mundo mi hogar.

divendres, 19 de desembre del 2014

L’engany dels plans de pensions i el seu rescat.


Per començar aquest relat, denúncia, vull deixar clar dues coses. Primera. La meva intenció és donar informació per aquelles persones que vulguin fer-se un pla de pensions, ja que per aquells que ja el tenen han fet tard d’aquelles coses que ningú ens expliquen, del que ens trobarem si optem fer el rescat de una manera o de un altre quan tinguem els seixanta cinc anys.

La segona va dirigida genèricament per aquelles joves i no tan joves que hagin pensat en aquesta fórmula d’estalvi, i que puguin permetre’s estalviar, els hi diré que, els  únics que  en treuen beneficis dels estalviadors amb un pla de pensions son, hisenda i les entitats bancàries, per tal com estan fetes les obligacions a complir del rescatador, o sigui vostè.

Dono per fet que tothom que te un pla de pensions sap que te dues maneres de cobrar aquest pla. Una es deixar-ho tot a la entitat, i cobrar cada mes un paga mensual, o be rescatar-lo integrament i obrir un compte, cobrant els interessos que aquest donin cada mes.

Fins aquí la informació genèrica que els assessors de la entitat donen al client. El que hi ha discrepància amb el seu assessorament es quan no t’expliquen o no ho fan molt entenedor és quan parlen de temes fiscals, de la devolució que t’ha de tornar hisenda, ni tampoc de les causes gravadores que vostè es trobarà desprès de que vostè hagi decidit rescatar els diners de una modalitat de pla de pensió, passant-la a la de una de compte creixent, durant uns anys. Aquí és un raó el problema.

No soc economista ni tampoc financer, soc un ex autònom que un dia va decidir estalviar per desprès de la meva jubilació, tenir un racó per viure més còmodament, per complementar la pensió que el govern sabia que em pagaria, una misèria, o per poder deixar quelcom a la meva família. Els fets que aquí s’exposaran son fets reals, que m’han passat a mi.

Els assessors de la entitat hem varen explicar que la quantitat a retornar d’hisenda seria de una quantitat o un altre depenent de la declaració de renta que jo fes. Aquí hem varen donar una petita alegria, atès que jo ja m’havia fet la idea, que la quantitat a retornar era la que jo feia temps que ja sabia, menys elevada.

Faig els meus passos corresponents per mirar de contrastar l’assessorament de l’entitat, primer a hisenda i segon a la gestoria on durant més de quaranta anys m’han estat portant tots el meus papers. Desprès de fer totes aquestes comprovacions, cap de les dues hem deia el que la meva entitat m’havia explicat.

Passat el temps he de dir que la única entitat que no tenia raó era la meva entitat. Però per desgracia la meva,  no s’acaba aquí el meu mal son, estem al mes de desembre i ara tot just fa un any que vaig rescatar el meu pla de pensions, i com cada mes vaig a la farmàcia a buscar el meu medicament per la hipertensió i la sorpresa ha estat descomunal.

Resulta que fins ara jo pagava el 10% dels medicaments en funció de la meva renta i del meu estat de pensionista, ara serà d’un 60%, en tots els medicaments. Una mostra. Jo pagava per el meu medicament de hipertensió 1,90€ des d’aquest mes seran 11,45€ L’explicació que hem diu la Seguretat Social es que, atès que tinc un patrimoni més elevat que no tenia, la meva aportació es del 60%. Caram! Quin pal que m’ha causat fer-me un pla de pensions, només per estalviar. Que no tenia al mateix patrimoni l'any passat o fa dos anys? fa sis anys que soc pensioniste.

Per ser estalviador hisenda hem castiga. Per ser emprenedor, autònom, que la meva època em va tenir discriminat durant molts anys, castigant-me a no tenir el mateixos drets que els treballadors de règim general.  

Personalment ja tenia la meva descripció, respecte a les entitats bancàries i la seva manera de actuar, però tan sols els hi hem de demanar que no ens perjudiquin,  només amb això ja podríem estar contens tots plegats.